onsdag 1 juli 2015

Kvällen loppisfynd vid Smedjon och lite mer loppisfunderingar...


Ikväll var det loppis igen vid "Smedjon" som ligger bredvid Marthagården i Molpe. Här (länk) har jag skrivit var loppiset ligger med karta och allt. Det är alltså tre tisdagskvällar till och nästa tisdag, den 7 juli kommer det också att vara allsång där, så pricka in det i kalender och ta en tripp till Molpe vetja!

Jag hittade några till fynd ikväll, en fin klänning i en fin beige färg och tre basic toppar i precis mina färger! ^_^ 

På bilden här ovanför så har jag kombinerat klänningen/tunikan med mina bruna högklackade skor och min bruna halsduk. Tycker om brunt och beige just nu, så blir glad när jag faktiskt hittar fynd i dessa färger på loppis. Då är jag inte med och stöder massproduktion och masskonsumtion av kläder, utan istället bidrar jag till återvinning och återanvändning av andras kläder som de tröttnat på eller inte vill ha mera + att jag sparar mycket pengar av att handla på loppis istället för att köpa nytt hela tiden. Loppis har absolut blivit en del av min livsstil och jag vill att loppis-tänkandet ska följa med mig vidare hela livet. <3


Tre euro för denna fina klänning! ^_^


Typ alla mina basic toppar är från H&M och de börjar vara ganska slitna så blev riktigt glad när jag hittade tre stycken basic toppar i riktigt fina färger, äger inte heller en enda randig topp/skjorta så fint att jag fick en sådan till min garderob. En euro per topp så tre euro lade jag ut på dessa - ett riktigt fynd enligt mig!

Kom gärna nästa veckas tisdag till Smedjon och fynda du också - det har kommit flera nya saker dit sedan sist och allsång gör gott för själen och kroppen. Hoppas vi ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar